Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
Pixelgrafika Az adott fényképeket, grafikai elemeket négyzetrácsra lebontó, majd a létrejövo képpontok színét tároló kódolás. Fényképek és összetett színu grafikák tárolására elonyös.forrás
Additív színkeverésszíningerkeverés a fények és az optikai elvű színkeverés modelljeforrás
RGBAz additív alapszínek a vörös, zöld és kék, vagyis a spektrum két széle és közepe (angol rövidítése: RGB, red-green-blue)forrás
SzínmélységA számítógépes grafikában a színmélység (bit depth vagy colour depth) az a száma, amely az egy raszter grafikus kép egy pixelében található színek számát mutatja. A színmélység számszerűsíti, hogy hány egyedi szín áll rendelkezésre egy kép színpalettáján. A számok természetesen egyesek és nullák sorozataként vannak megadva.forrás
Alfa csatornaÁltala a réteg minden képpontjának a színén kívül van egy átlátszatlanság értéke (alfája). Mikor egy átlátszó rétegre festünk, akkor a festett pontokban növeljük az alfa értéket – mikor radírozunk vagy törlünk, akkor csökkentjük. Ha olyan rétegből radírozunk melynek nincs alfa csatornája, akkor gyakorlatilag a háttérszínnel festünk. A kép egésze is rendelkezik alfa-csatornával.forrás
dpiMegjelenítő eszközök és bitképek felbontását meghatározó mértékegység, amely egy adott tengely mentén a colonkénti (~2,54cm) pixelek számát adja meg.forrás
SVGAz SVG (Scalable Vector Graphics) egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. Az SVG, hasonlóan a HTML-hez, a W3C által definiált nyílt szabvány.forrás

Színkeverés

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red(piros)#FF0000rgb(255,0,0)
kék#0000ffrgb(0,0,255)
fekete#000000rgb(0,0,0)
szürke#808080rgb(128, 128, 128)
olive#808000rgb(128, 128, 0)
fuschia#ff00ffrgb(255, 0, 255)
aqua#00ffffrgb(0, 255, 255)
Salmon#fa8072rgb(250, 128, 114)
kedvenc színem#00ffffrgb(0, 255, 255)